Tervist ! - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Anouk Hellings - WaarBenJij.nu Tervist ! - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Anouk Hellings - WaarBenJij.nu

Tervist !

Door: Noukie

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Maart 2014 | Estland, Pärnu

Foeifoeifoeifoeifoei !! Bloggen is precies ook niet van mijn sterkste kanten.. Maar kzal er eens werk van maken.

Ik ben nu meer als een maand bezig met mijn stage. Ik doe stage in het dagcentrum van de psychiatrische kliniek in Pärnu en in een school voor kinderen met disfuncties. ( moeilijk om uit te leggen ).

In het dagcentrum verloopt alles goed. Ik heb supertoffe collega's ( buiten ene ambetante) en de cliënten zijn superlief. De taal was in het begin een grote barrière. Kheb er werk van gemaakt om mij er in bij te scholen. De activiteiten en de werking in het dagcentrum liggen mij enorm en ik kan en mag ook zoveel inbreng geven als ik zelf wil. Ik probeer op een creatieve en interactieve manier verbinding te maken met mijn cliënten. Op die manier durven ze ook wat meer vertellen..

De school waarin in stage doe ( 2 keer in de week ) is voor mij persoonlijk een zeer moeilijke stage. Als je de kinderen ziet.. dan breekt u hart elke keer opnieuw. Elke, maar dan ook elke dag lachen zij... of er helemaal niets met hen aan de hand is.. terwijl ze voor hun leven gekluisterd zijn aan machines, rolstoelen, hang-stoelen of zelf niet eens kunnen praten of zien... En wij, wij als gezonde, energieke mensen durven klagen over kleine dingen die in ons dagelijks leven passeren. Het doet je wel even stilstaan bij alles.

Ethisch zijn beide stageplekken redelijk zwaar. Maar zuiver nadenken en relativeren helpen mij om een helder zicht te krijgen en om telkens de knop om te kunnen draaien.

In mijn accomodatie .... Elke dag fiesta :D of toch bijna. De Spanjaarden vertrekken over twee dagen en dan zit ik hier nog met twee Griekse meisjes.. Maar dat kom zeker goed! Ik heb al heel wat gezien van Estland en ik ben enorm blij dat mijn keuze naar hier ging. Ik leer hier elke dag bij, heb fantastische mensen leren kennen en ook mijn grenzen worden elke dag verlegd.

Ik zou zoooooooooooooveeeeeeeeeel kunnen vertellen ( eigen schuld alsk mijn blog ni bijhou :D )

Big love <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1257
Totaal aantal bezoekers 3261

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Buitenlandse stage 2014

Landen bezocht: